Yhdistystieto

BirdLife Kanta-Häme (ent. Kanta‑Hämeen lintutieteellinen yhdistys ry) on lintuharrastajien yhdistys joka tarjoaa jäsenilleen hyvät lintuharrastusmahdollisuudet toimialueellaan. Alueeseen kuuluvat seuraavat kunnat: Hattula, Hausjärvi, Hämeenlinna, Janakkala, Loppi ja Riihimäki. Yhdistys on perustettu vuonna 1971. BirdLife Kanta-Häme on BirdLife Suomen paikallisjärjestö Kanta-Hämeessä.

Yhdistyksen jäsenenä tapaat muita linnuista ja luonnosta kiinnostuneita, pääset linturetkille, saat tietoa kotiseutusi linnuista ja opit tunnistamaan lintuja. BirdLife Kanta-Häme järjestää jäsenilleen vuosittain mm. retkiä, kokoontumisia, esitelmiä ja linturalleja.

BirdLife Kanta-Hämeen jäsenenä tuet linnustonsuojelua myös muualla maailmassa, sillä BirdLife Suomi on kansainvälisen BirdLife International ‑järjestön Suomen partneri. BirdLife International on maailman lintujensuojelujärjestöjen yhteenliittymä, joka toimii 121 maassa. Sillä on  10 miljoonaa henkilöjäsentä ja tukijaa. BirdLife International on maailman vanhin ja suurin kansainvälinen luonnonsuojelujärjestö.

BirdLife-lehti

Jokainen jäsen saa BirdLifeltä kolme kertaa vuodessa ilmestyvän valtakunnallisen BirdLife‑jäsenlehden, joka on järjestön yhdysside jäsenistöön ja kertoo lintumaailmaa koskevista asioista ja tulevista tapahtumista.

BirdLife Kanta-Häme WhatsApp-ryhmä

Ryhmässä voi keskustella kaikesta lintuharrastukseen liittyvässä esim. kysellä lintujen tunnistamisesta, lintupaikoista, harrastusvälineista ym.

Ryhmään liittyminen: Lähetä teksti- tai WhatsApp-viesti puheenjohtajalle numeroon 050-3363747.

Yhdistyksen tilinumero

Danske Bank  FI41 8000 1701 5909 04

Birdlife Kanta-Häme

BirdLife Kanta-Häme ry     khly@birdlife.fi   |   Birdlife Suomi ry      toimisto@birdlife.fi | Tietosuojaseloste